Obdplus FMS Standartları

Kullanıcı Oyu: 5 / 5

Yıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkinYıldız etkin
 

Filo Yönetim Sistemeleri (FMS) arabirimi ticari araçların araç verileri için standart bir arayüzdür.
Avrupalı üretici markalarından AG,MAN AG, Scania,Renault(dahil Volvo, DAF trucks ve IVECO telematik için üreticilerinden
bağımsız uygulamalar yaparak 2002 yılında FMS standartlarını geliştirdi.

 

 

FMS Arayüzünde Yayınlanan Veriler:
-Araç hızı
-Aracı iyileştirme
-Debriyaj anahtarı (on / off)
-(açma / kapama) fren anahtarı
-Cruise control (on / off)
-PTO (durum/mod)
- Gaz pedalı pozisyonu (% 0-100)
-kullanılan toplam yakıt (litre ömrü)
-Yakıt seviyesi (% 0-100)
- Motor hızı
-Aks ağırlığı (kg)
-Toplam motor saati (h)

 FMS Standart YAzılımının Desteklediği Modlar

-Araç kimlik numarası (ASCII)

-Takograf bilgileri
-Yüksek çözünürlüklü araç mesafesi
-Servis mesafesi
-Motor suyu soğutma sıcaklığı

Veriler SAE J1939 göre kodlanmıştır. Verilerin tekrarlanma oranı 20 ms (örnek motor devri) arası ile 10 saniye ( taşıt kimlik numarası) arasındadır.
Fms standartı sayesinde üreticinin bağımsız uygulamalar yapması ve veri değerlendirmesi yapması artık mümkündür.  Veri miktarı araç üreticisine ve modeline bağlıdır ve farklı olabilir. Bazı veriler arayüzde mevcut değilse bunlat mevcut değil olarak işaretlenir.

FİLO YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTI (FMS STANDART)

Piyasada araç üreticilerinin farklı olarak diğer araç üreticilerinden farklı ve büyük sayıları vardır. Bunların hepsinin belirli araç iletişim sistemleri vardır.
Her araçtaki verileri anlamak için mutlaka spesifik dilleri öğrenmek zorundadırlar.

FMS standardının kuruluşundan bu yana, sadece bir dil öğrenmeye gerek yoktur.
FMS standardının kuruluşundan bu yana, sadece bir "dil" öğrenmeye gerek yoktur. bir FMS arabirimi (FMS Ağ Geçidi) ile donatılmış olursa
olsun OEM bir araç üretti ki, tüm araçlar için aynı çıktı alınmaktadır. Telematik cihazları (AVL) araca özel gelişmelere gerek kalmadan
aracın teknik bilgilere erişmesi mümküb olabilir. Çünkü FMS standartı filo yönetiminde ileriye doğru büyük bir adım oldu.

Bu bölümde FMS standartı geçmişi hakkında bilgi almak için Kamyon ve Otobüs FMS arasındaki farkı anlamak için arama yapıp sinyal alabilirsiniz.

FMS Standart
21. yy. başında GPS tabanlı araç takip sistemleri daha uygun hale geldi. Ama bun rağmen araç ile ilgili teknik bilgi vermek mümkün olamazdı.
2002 yılında, altı büyük kamyon üreticileri (Volvo, Scania, Iveco, MAN, DAF, Mercedes-Benz), takip sistemlerine dayanarak bunu
GPS standartlaştırılmış bir araç arabirimini oluşturmak için bir karar alarak FMS standardını oluşturdu.

FMS Standart alt katmanı protokolleri:

Uygulama katmanı - SAE J1939 / 71
Veri bağlantı katmanı - SAE J1939 / 21
Fiziksel katman - ISO 11898-2 Yüksek hızlı CAN, 250 kbit / S veriyolu hızı
Fiziksel konnektörleri - standardize değil
FMS Standard 1.0 (2002 yılında yayınlanan ilk standart)

Otobüs FMS standart (Ver. 00.01, vb kapı açıklıkları gibi belirli sinyaller otobüs ve antrenörler için özel standart O zamandan beri orijinal "FMS Standard 1.0" da "Kamyon FMS Standardı" olarak anılacaktır. 2.0 FMS Standardı (Bu standard Otobüs FMS Standard bazı sinyaller devraldı 2010 yılında yayınlanan genişletilmiş standart, FMS Standard 2.0 hala Kamyonlar için ayrı ayrı ele alınmıştır.

FMS Standart 3.0 Otobüs ve (2012 yılında yayınlanan) Kamyon uyumlaştırılmış standardı. Şu andan itibaren sadece FMS Standard 3.0 olduğunu, ancak otobüs ve kamyonlar için ayrı iç bölümleri vardır ve bunlar ayrılır.

FMS-standardının geliştirilmesi Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) Çatısı altındadır. 
Özel çalışma grubu "Ağır Kamyon Elektronik Arayüz Grubu" FMS-standardın gereksinimlerini tartışmak için düzenli olarak toplanır.

FMS 3.0 Standartı Kamyon ve Otobüsler İçin Ortak Mesajlar

-Motor kullanılan toplam yakıt
-Yakıt seviyesi 1
-Gerçek motor - Yüzde torku
-Motor hızı
-Operayonun toplam motor saati
-Araç Tanımlama Numarası
-SW-Version desteklenen
-Teşhis desteklenen
-istekler desteklenen
-Yüksek çözünürlüklü toplam araç mesafesi
-araç hareket
-Sürücü 2 çalışma durumu
-Sürücü 1 çalışma durumu
-Araç aşırı hız
-Sürücü 1 kez ilgili devletler
-Sürücü 2 kez ilgili devletler
-Sürücü 1 kart
-Sürücü 2 kart
-Yön göstergesi
-Takograf performansı
-Taşıma bilgiler
-Sistem olay
-Takograf araç hızı
-Motor soğutma suyu sıcaklığı
-Ortam sıcaklığı
-Sürücü kimlik
-Yakıt oranı
-Ani yakıt ekonomisi
-Servis freni, hava basınç devresi 1.
-Servis freni, hava basınç devresi 2.
-Yüksek çözünürlüklü Motor toplam kullanılan yakıt
-Arıtması 1 AdBlue tankı 1 seviye
-FMS tell-tale durumunu

© 2015 Obdplus.com.tr Tüm hakları saklıdır.