EURO Emisyon Standartları

Kullanıcı Oyu: 0 / 5

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

 

Avrupa emisyon standartları, AB ve AEA üye ülkelerinde satılan yeni araçların egzoz emisyonları için kabul edilebilir limitleri tanımlar. Emisyon standartları, gittikçe artan sıkı standartların aşamalı olarak tanıtılmasını düzenleyen bir dizi Avrupa Birliği direktifinde tanımlanmıştır.

Avrupa Birliği'nde azot oksit emisyonları (NOx), toplam hidrokarbon (THC), metan olmayan hidrokarbonlar (NMHC), karbon monoksit (CO) ve partikül madde (PM) otomobil, kamyon, lokomotifler, traktörler ve benzeri makineler, mavnalar, (ancak gemiler ve uçaklar hariç) gibi birçok araç tipinde düzenlenmiştir. Her araç tipi için farklı standartlar geçerlidir. Bu standartlara uygunluk, motoru standart test döngüsünde çalıştırarak belirlenir. Uyumlu olmayan araçlar AB'de satılamaz, ancak yeni standartlar daha önce satılmış ve zaten yollarda bulunan araçlar için geçerli değildir. Standartları belirlemek için belirli teknolojilerin kullanımı zorunlu değildir, ancak standartları belirlerken mevcut teknoloji göz önünde bulundurulur. Tanıtılan yeni modellerin mevcut veya planlanan standartları karşılaması gerekir, ancak küçük yaşam döngüsü model revizyonları önceden uyumlu motorlarla sunulmaya devam edebilir. Emisyon standartlarıyla birlikte, Avrupa Birliği, sürücüler için güvenliği arttırmak amacıyla bir dizi bilgisayar içi teşhis sistemini de zorunlu kılmıştır. Bu standartlar emisyon standartlarına göre kullanılır.

2000'lerin başında, Avustralya; Euro kategorileri ile yeni motorlu taşıt emisyonları için Avustralya Tasarım Kuralı sertifikasyonunu uyumlu hale getirmeye başladı.

Aşamalar genellikle Hafif Hizmet Aracı standartları için Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 ve Euro 6 olarak adlandırılır. Ağır Hizmet Araçları için ise ilgili standartlar dizisi, Arapça rakamlardan ziyade Roma rakamlarını kullanır. (Euro I, Euro II, vb.)

Aşağıda, yürürlüğe girdiğinde, ne uyguladıkları ve hangi AB direktiflerinin standardın tanımını sağladığı standartların özet listesi verilmiştir. 

Euro 1 (1992):

Otomobiller için - 91/441 / EEC.

Ayrıca binek otomobiller ve hafif kamyonlar için 93/59 / EEC.

Euro 2 (1996):

Binek araçlar için - 94/12 / EC (& 96/69 / EC)

Motosiklet için - 2002/51 / EC --2006 / 120 / EC

Euro 3 (2000):

Herhangi bir araç için - 98/69 / EC

Motosiklet için - 2002/51 / EC --2006 / 120 / EC

Euro 4 (2005):

Herhangi bir araç için - 98/69 / EC (ve 2002/80 / EC)

Euro 5 (2009/9):

Hafif yolcu ve ticari araçlar için - 715/2007 / EC

Euro 6 (2014):

Hafif yolcu ve ticari araçlar için - 459/2012 / EC

Euro 2 aşamasından beri, AB düzenlemeleri dizel ve benzinli araçlar için farklı emisyon limitleri getiriyor. Dizel daha sıkı CO standartlarına sahiptir, ancak dizelde daha yüksek NOx emisyonlarına izin verilir. Benzinle çalışan araçlar, Euro 4 aşamasına kadar partikül madde (PM) standartlarından muaftır, ancak doğrudan enjeksiyonlu motorlu araçlar, Euro 5 ve Euro 6 için 0,005 g / km'lik bir limite tabidir. Dizel motorlar için Euro 5b ve 2014 yılında benzinli motorlar için Euro 6 ile partiküllü bir sayı standardı (P) veya (PN) piyasaya sürülmüştür.

 

Teknik açıdan bakıldığında, Avrupalı emisyon standartlarının, aracın arka koltukların çıkarılması, ızgaraların ve kapı kollarının üzerinden geçerek aerodinamik özelliklerinin geliştirilmesi veya jeneratörlerdeki yükün azaltılması ya da farlar, yolcu bölmesi fanı veya bataryayı şarj eden alternatörün sökülmesi yoluyla aracın hafifletilmesine izin verildiğinden aracın günlük kullanımını yansıtmaz.

Binek araçlar ve hafif ticari araçlar için emisyon standartları aşağıdaki tablolarda özetlenmiştir.

Binek araçlar için Avrupa emisyon standartları (Kategori M *), g / km

Hafif ticari araçlar için emisyon standartları:

Hafif ticari araç için Avrupa emisyon standartları ≤1305 kg referans kütlesi (Kategori N1-I), g / km

Hafif ticari araçlar için Avrupa emisyon standartları 1305–1760 kg referans kütlesi (Kategori N1-II), g / km

Hafif ticari araçlar için Avrupa emisyon standartları> 1760 kg referans kitlesi maksimum 3500 kg. (Kategori N1-III ve N2), g / km

Kamyonlar ve otobüsler için emisyon standartları:

Kamyonlar (kamyonlar) ve otobüsler için araçlar için emisyon standartları, g / kWh cinsinden motor enerjisi çıkışı ile tanımlanır;

Bu, binek otomobiller ve hafif ticari araçların emisyon standartlarından farklı olarak, g / km cinsinden araç sürüş mesafesi ile tanımlanır - bu nedenle, binek otomobillere genel bir karşılaştırma yapmak mümkün değildir. kWh / km faktörü, belirli bir araca bağlıdır.

Aşağıdaki tablo, emisyon standartlarının ve uygulama tarihlerinin bir özetini içermektedir. Tablolardaki tarihler yeni tip onaylarına işaret eder; Her tür onay için tarihler çoğu durumda bir yıl sonra geçerlidir (AB tipi onaylar bir yıldan uzun bir süre geçerlidir).

Resmi kategori adı ağır dizel motorlardır, genellikle kamyonlar ve otobüsleri içerir.

HD Dizel Motorlar için AB Emisyon Standartları, g / kWh:

Büyük yük taşıtları için emisyon standartları:

N3, EDC, (2000 ve üstü) kategorisi için Euro norm emisyonları:

ECE R49 döngüsü için Euro norm emisyonları:

Facebook Twitter Google+ Pinterest

Soru Sor - Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Mobil'den Yönetin!

Google Play  

Sizi Arayalım

Numaranızı bırakın,
sizi arayalım.



×

Log in